Tuesday, August 02, 2011

My favourite tv show during Ramadhan

Korang mesti ada tv show yg korang tunggu2 masa bulan Ramadhan kan? sama la gak mcm aku. ade yg dari kecik (since aku tingkatan 2 kot.. sampai skang ade rancangan yg masih ade setiap Ramadhan).

ni adalah list yg aku suka tgk, tak kira la show ni dah takde kat tv atau tau, tapi still lagi menjadi top hit kat Ramadhan tv show yg aku minat.

1) Jejak Rasul
- rancangan ni yg aku ckp sejak aku tingkatan 2 kot. sampai la skang dah berbelas taun. tapi aku tak merasa jemu. In fact, aku sgt suka. waktu die utk taun ni ditayangkan kul 6.30pm di tv3. taun ni dorang jelajah ke Eastern Europe (yeah brastilava mcm citer Eurotrip tu kot..ahahaha)

2) Syahadah
- rancangan ni plak ditayang kat tv1, walaupun show ni baru 3-4 taun ditayang ketika puasa, tapi not bad, taun ni dorang nak tunjuk Andalusia (yessss, my favourite place) dan Morocco. waktu die sama plak ngan Jejak Rasul. so aku akan tukar2 la channel

3) Spice Route
- rancangan unik ni menceritakan tentang rempah, asal usul rempah, bandar2 yg terkenal ngan rempah. yg jadi pengacara die pun sempoi chef tu. aku suka bila die citer pasal safron (the most expensive spice in the world) dan mcm2 jenis rempah yg kita sendiri tak tau yg bole jadi sabun dan mcm2 lagi la. ade yg buat icecream pun ade. tapi sayang, aku rasa ade 2 season je kot.

4) Diari Ramadhan Rafique
- citer ni kuar masa aku study kat UK, budak2 siap dwld tu. ahahahah. citer yg santai sambil2 tgk keletah budak2 kecik berpuasa.

5) Rumah Kedai
- seingat aku pelakon citer ni salah sorang Harun Salim Bachik. yg jadi tokey tu dah meninggal dunia, aku lupa nama die. citer ni popular masa taun 90an, masa aku kecik lagik.

6) Upin Ipin
- slot die 10 minit je aku rasa kat tv9. sampai skang upin dan ipin dah jadi popular

tu laa rancangan yg masih aku ingat dan tgk kalau kuar lagi kat tv. yg lain2 tu kurang la gak..

Selamat Berpuasa

2 comments:

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

yg I tgk, Rumah Kedai, Jejak Rasul, Diari Ramadhan Rafique & Upin Ipin je. tp if time sahur..pernah tgk cite Nur Kasih.. last yr kut ;)

Fa-T said...

yg lupe aktor tu.. Gugel la.. Kehkehkeh kejap rajin kejap tak rajin update blog lu ni..... Susah hati gua....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...