Wednesday, August 10, 2011

Kenangan Berpuasa part 2

Salam, dah masuk Ramadhan ke 10 dah erk. cepat je.

Ok sambung plak part 2. kenangan ni plak lain skit dari yg part 1. tapi masih lagi aku kat utmkl. tapi masa 2nd year. bila masuk 2nd year, kena duk luar. motor pun dah ade masa tu. tapi takde la tahap merempit. rasanya taun 2001/2002 kot.

citer masa bersahur dulu la. aku mmg suka bersahur. bila bersahur, aku rasa seronok sgt sampai setiap kali bersahur aku tambah nasik tu, ehehehhe. sahur tu buat ramadhan tu lagi special kan. so bila dah puasa kat luar ni, kat KL, mmg meriah abih la. dari kg baru sampai le ke kg keramat. mmg open bila malam. kadang2 bila masing malas masak, kitorang lepak kat luar cari makanan utk sahur. kg baru jadi sasaran atau kg keramat. tapi bila rajin masak, aku la org yg bgn utk kejutkan Naan. resepi utamanya, telur dadar ngan sardin. aku plak ditugaskan utk tumbuk cili. masa tu aku mane la tau masak2 ni. Naan plak tukang masak. pastu kejutkan apis kedah ngan si adib. si effi x pose. tapi ade masa effi bgn awal mandi, satu umah bahankan die. ekekkekeke..

*apis ckp die tukang basuh pinggan. aku dah lupa pasal tu. so aku tambah la. apis tukang basuh pinggan sejati. ehehehhehehe

bila berbuka plak, tempat utk cari makan byk. dah ade motor, langkah pun jauh la. dari malindo ke kg baru ke kg keramat. beli makanan byk2.. pastu lepas mkn tersandar. hahahaha. kadang siap tertido tu. :P terawikh kadang2 sampai tuang. masing2 beli air sendiri. siap ade murtabak sume. bila time nak berbuka, sorang sampai penuh ngna kuih, tak masuk nasik lagi tu. eheheheh

ape2pun tu la kenangan masa 1st time duk umah bujang. seronok n rindu bila pikir balik zaman tu. pikiran relax, takde ape nak pikir melainkan study je. eheheheh..

akhir kata, selamat berpuasa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...