Monday, August 01, 2011

Kenangan Berpuasa part 1

Selamat berpuasa kepada semua umat Islam di dunia ni yg membaca blog aku yg serba malas ni. ehheheh. diharapkan kita semua dpt ganjaran berlipat2 ganda.

Bila masuk bulan Ramadhan ni, aku mesti teringat kenangan puasa especially masa aku dah merantau study. so skang ni aku nak citerkan balik kenangan puasa aku part 1.

puasa taun 2000 kot..masa tu duk kat asrama kolej 1 kat utmkl block E. aku punya no 5 kot. dah lupa. berjiran ngan azrul (ye nama sama ngan aku), apis (kedah), choi. tapi port bersahur dan berbuka kat bilik no 7 iaitu bilik Choi dan Apis Kedah.

citer pasal bersahur. aku ade la bawak serunding daging, so pagi2 aku akan bawak serunding n makan ngan roti. choi plak akan bancuh air nescafe panas. ehehhehe... aku, azrul, apis dan choi akan sahur sama2. nak kuar malas pagi2 buta.

citer pasal berbuka plak, selalu aku ngan kawan2 gi kat padang tembak beli kat sana je. tapi bila nak time berbuka, Adib akan berlari2 anak sambil melaungkan azan. bila die dah buat perangai mcm ni, sume budak dah prepare pasal jap lagi je nak berbuka. And port yg sama, di bilik choi n apis menjadi mangsa. tapi best berbuka ngan member2. gelak2. tapi ade la manusia yg makan ngan cepat, aku tak tau la kot die ni masuk nasi terus telan je kot. aku rasa less than 10 minutes akan terdengar derupan kaki pegi ke toilet utk membasuh tgn. mamat yg aku ckp ni nama die Effi Manja. ahhahaha...pas die basuh tgn die nyibuk la tgk kitorang makan.

pasal terawikh plak, sama je. kadang2 pegi, kadang2 tuang. ahahhahaha...:P

tapi tu la kali pertama aku bersahur dan berbuka tanpa keluarga...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...