Sunday, May 01, 2011

First Business Trip - Jakarta

waaa..its been long time aku tak update blog ni. malas lagi byk dari rajin dlm badan aku. ahahaha. ok lah.

last February, I had to go for technical meeting at Jakarta. So trip aku 3 hari 2 mlm. Naik flight MAS join venture ngan Garuda Airline. ok la, not bad, makan beryani. Sampai lebih kurang pukul 3pm (waktu jakarta). aku dijemput ngan Silverbird. Silverbird ni transport service yg paling class gak. Aku naik C Class Merc. Trap in traffic jam (macet ckp org Indonesia) almost 1 and half hour. Gila padat Jakarta. Gila jam..sume gila la. mcm2 la aku nampak kat tgh jalan raya.

Aku tinggal kat club room, mmg besar la, sesuai utk honeymoon. channel tv pun byk. Mlm tu aku pegi jln2 ngan Toh (my project engineer), pegi jalan ke Grand Indonesia (mall paling grand kat jakarta). security is tight in jakarta, everytime dorang akan check boot kete bila nak masuk building. ok mlm tu aku makan nasi Liwet (bukan berkaitan ngan Anwar ibrahim, harap maklum). kih kih kih...

esok nya aku meeting dari pagi ke petang. jumpa la project engineer ABB indonesia. comel orgnya. ahahahah. jatuh cinta guwe. ahahahah. makan kat wendy's kat area jakarta.

mlm tu plak aku ngan Toh jln2 ke mall Ambasador. jln2 skit. esok pagi aku balik.

tu short brief travel aku. nak jalan2 sgt pun tak sempat.

Pria terhebat. ehehhehe

Bluebird taxi. vios baru tau

Silverbird taxi

Le Meridien Jakarta Club Lounge

Nampak Semanggi. tu la area aku duk. Jalan Jendral Sudirman

Club floor room. ehehhehe

ya mari2. nasi liwet solo..

nasi liwet yg sebener. mari pak, tante, cewek. ada telur. sup. dagingnya. ini makanan org jawa.

nampak mcm oink oink. tapi ade tanduk. so kerbau la kot. ahahha

pemandangan dari club lounge

saus cabe = sos cili

sop buntut = sup ekor. bukan sup bontot. :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...