Tuesday, July 19, 2005

Harry Potter and Half Blood Prince

A'kum...akhiryer setelah aku menunggu selama 5 bulan..since aku buat pre-order kat amazon for Harry Potter and Half Blood Prince pada january lepas...sabtu lepas aku dpt buku itu pada 1st day release..tarikh release buku ni pada 16th july pukul 12a.m..secara official J.K Rowling membuat pelancaran kat Edinburgh Castle, Scotland yg ade live kat tv...J.K Rowling juga sempat membacakan chapter 6 dan secara official yer buku tu dilancarkan...dan aku terima buku tuh pada kul 12pm...

muhehehehe..terus aku baca..so..aku citer kan skit ape yg terjadi pada Chapter 1 and 2..

Selepas kejadian pecah masuk org2 voldemort..bella dan lucius utk curi philosophy tuh..tapi dorang gagal..citer ni ditulis dlm buku ke 5 ( Harry Potter and The order Of Phoenix )..selepas kejadian tuh..Lucius Malfoy telah dipenjara di Azkaban.. Sirius Black plak dibunuh oleh Bella..cousin die sendiri yg merupakan Death Eaters ( org kuat Voldermort )..minister Fudge telah meletakkan jawatan..dan diambil oleh Rufus... dimana 2 org ni met the prime minister to give a warn pasal hal jambatan runtuh disebabkan Death Eaters..dan org kuat minister of magic pun terbunuh..yg menguruskan hal Law of Magic..lupa plak nama pompuan tuh...die ni jadi hakim masa harry kena soal siasat masa buku ke 5...pompuan tuh dipercayai dibunuh oleh Death Eaters di rumah die...nanti aku check nama pompuan tuh...

Rupa2 yer secretary prime minister itu adalah Auror ( org yg bertanggungjawab menjaga keselamatan muggles and wizard --- macam polis le )..nama secretary tuh shackelboltz...kalu korang baca buku ke 5 ..korang tau sape die ni...
End of Chapter 1

Starting Chapter 2...Bellatrix dan adik die Narcissa (bini Lucius Malfoy..mak kepada Draco Malfoy).. dtg ke rumah...jeng jeng jeng!!!! rumah Prof Snape...masa jumpa si Snape ni..Bella mmg tak percaya si Snape ni..die tuduh kenapa tak selamatkan voldermort masa sume kejadian tuh..dan Snape ngan selamba ckp die undercover dan menyamar utk mencari kelemahan Dumbledore... (cilakak sama itu Snape !!) patut le die panggil Voldermort tuh Dark Lord ( hanya geng Death Eaters yg panggil Dark Lord ) dan Lord Voldermort pun percaya kat snape ni..thats why die tak bunuh Snape dan suruh Snape teruskan penyamaran..Narcissa mintak bantuan Snape supaya jaga keselamatan anak die Draco Malfoy yg ditugaskan oleh Voldermort dlm satu misi rahsia..(still tak tau lagi ape die misi yer)..dan Snape telah berjanji dan sanggup utk membuat "Unbreakable Vow" ( magic utk bersumpah..)
End Of Chapter 2


So bagi aku..buku kali ni..starting citer ..2 chapter awal dah kasi suspen..tak mcm buku ke 4 ( goblet of fire ) ngan buku ke 5 ( order of phoenix )...nampak lebih serius..dan tak macam buku kanak2..bagi aku buku ni sesuai utk geng2 dewasa gak..ok..nanti aku citer plak sambungan citer ni yer...

Sabor..

1 comment:

Anonymous said...

oii...ko nie x abih2 ngan ko punye harry potter tu..sudah2 la tu, aku x paham 1 pun citer die...yg ko citer tula...lain kali buat citer sindri ok..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...