Monday, April 18, 2005

Tour UK

A'kum..

Last week aku, Lee, Zul, Mas dan Aina telah pun pegi tour UK..tapi tak le byk tempat cover sgt..kitorng bertolak hari sabtu kul 3 ptg menuju ke liverpool..pasal plan asal sebenaryer nak gi terus scotland ahad mlm..tapi dorang kasi kete free hari sabtu..so kitornag singgah ke liverpool..sampai liverpool lebih kurang kul 8.30mlm..thanks for gng2 kat liverpool yg masak nasi ayam..sedap tuh..kebetulan plak geng shefield dtg mlm tu gak..jumpa ler fahmi ngan awek die..esokkan hari yer kitorang pegi le jln2 kat liverpool..pegi ler albert dock..ade ler the beatles punye memorial shop..kitorang singgah kat Anfield..suka gile lee..maklum ler die fans liverpool..ingat nak beli souvenier but bile pikir nanti nak dtg lagik..malas nak beli dulu..lepas tuh terus gerak gi manchester..jarak lebih kurang sejam..makan nasi pilau kat restoran jazeera dan makan dessert 'faluda' yg sedap..lepas tuh gerak gi old trafford..dah nak dekat mlm..aku tak kisah sgt pasal hari tuh dah gi dah old trafford ni..lepas tuh jln2 kat manchester then terus ke edinburgh..
aku drive mlm tu dari machester sampai kat mane tah..dekat gak ler ngan edinburgh..mata dah tak tahan...tukar driver..zul bawak plak..aku bantai tido kat blakang sama2 ngan lee..sedar2 dah sampai edinburgh..cantik bandar edinburgh ni..kira bandar lama..ade castle kat tepi leren bukit.. kitorang breakfast kat ade kedai..lee bole bantai tido dlm kedai tuh..muehehhe..lepas tuh kitorang gi le museum..then after that kitorang singgah sterling..pegi wallace monument..ala citer lakonan mel gibson dlm cite braveheart tuh..kitorang gi monument peringatan pahlawan scotland ni..punye ler kuat angin..masa kat puncak tuh..sampai rasa nak terbang jer..lepas tuh kitorang gi castle..byk sangat castle sampai aku pun dah tak tau nama castle tuh..then nak dekat mlm kiotang singgah glasglow..tido kat umah kawan aina..not bad umah tuh..besar..rumah appartment..penat tak terkata..iyer ler..jalan tak hingat dunia plak.aku plak bawak baju mcm kat london hari tuh..sume stok nipis2..aku ingat tak ler sejuk sgt.rupeyer mak oii punye ler sejuk..tapi view kat scotland ni mmg ler lawa..patut le byk cite buat lokasi kat sini..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...