Wednesday, June 01, 2011

Cara jimat bil elektrik

Sempena kenaikan kadar tarif elektrik yg bermula hari ni. aku amik idea Asniza (member aku) dari facebook dan tambah2 skit ngan idea aku.

•1.charge hp kat opis jer, jangan charge kat rumah

• 2.ckp kat bos, dah tak boleh bawak balik keje buat kat rumah

•3.bawak pendrive banyak tuk download cite@ lagu kt ofis, sbb kat rumah bazir masa=letrik tinggi

•4.layan sinetron atau drama kat utube@ tonton.com time rehat kt ofis

•5 tak payah masak dan makan kat rumah. gi bawak family makan kat luar, kalau nak lepak lama, gi mamak je. order air segelas. lepak sampai rasa ngantuk. bole tgk tv free. balik terus tido je.

•6 masih lagi di kedai mamak, kedai mamak skang kan ade wifi, surf je internet sambil order air segelas. 


3 comments:

LoveShak said...

pakai dapur gas untuk masak nasi..jangan pakai rice cooker.

jangan pakai aircond.. guna kipas lantai.. tido bogel kalau panas...dpt gak eratkan hbgn suami isteri.

Joey said...

yg last sekali tu aku suka.TERBAEK..ehehehhe..

admin said...

hahaha.. terbaik :p
aku nak tgk ko implement dulu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...