Saturday, May 01, 2010

Pasar besar Klang and the memory in it

Pagi tadi aku pegi lagi ke pasar besar klang, bulan lepas aku pegi gak selepas beberapa taun tak pegi. Tadi aku pegi ngan parent aku, carik barang basah. ikan bole tahan murah dan cantik2. n tadi abah ajar aku mcm mane nak beli ketam. n nak kenal ketam jantan atau betina.

kalau nak beli, beli ketam betina, tgk kat side bawah tu, kalau bentuk yg tiga segi tu besar tu tandanya betina. cuba selak, n picit, kalau keras maknanya isi penuh. lepas tu aku gi beli ikan gerut-gerut. ikan ni sedap kalau buat masak lemak cili api. dan tak lupa aku beli gak tulang rusuk lembu utk buat sup. tulang part ni mmg sedap tapi sup nya nanti byk lemak. so sape yg sakit 3 beradik tu kena jaga2..

dulu pasar besar klang ni kat area masjid yg skang tu. dulu aku selalu potong rambut kat kedai pakcik nuar yg skang ni kedai dia kat pasar besar yg baru ni. hehehe.. kenangan betul..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...