Saturday, October 09, 2004

First week kat Soton

A'kum semua..
First week in Soton. Kinda tired..tapi seronok pun ade..sejuk pun ade..iyer ler kat malaysia tuh memanjang jer panas.sekali dtg sini tup tup terus sejuk.. ok ler..aku naik flight kul 11.30mlm..tapi plane tuh bertolak 12 tgh mlm..penat sgt kat dlm tu..nak tido pun susah..sakit2 badan aku ni..kat dlm tuh dua kali aku makan..satu makan nasi kukus..satu lagi breakfast..fresh orange die memang sedap gile..aku ngan lee berapa kali mintak kat stewardess yg cun melecun tuh...aku sampai london kul 6.30 pagi waktu london..cantik pemandangan aku tgk dari kapal terbang tuh.aku kat dlm airport settle sume ade ler dekat 2 jam..lepas tu tunggu for senior nak amik kitorang..sampai kat universiti ade ler lebih kurang kl 1 kot..malam tuh aku, lee ngan razlan ( budak yg aku baru kenal ) gi umah abg razlan..pegi makan.but before that we went to ASDA shopping complex ( ala mcm carefour) beli barang skit2..

Hari kedua..aku gi daftar sume..society mcm MSA ngan ISlamic society...Huda bawak aku ngan lee gi NHS ( national health center ) ..kena ler aku cucuk vacination for menigitis..aku pun tak tau ape kejadah benda alah tuh...tapi free kan..amik jer ler...mlm tuh aku ngan freshers lain mkn kat umah budak senior..budak posgrad..makan ler nasik lagi..siang tuh aku jumpa mamat nama i-pe.. die ni nak mask 2nd year..sama klas ngan aku..tapi die 1st year kat sini..die ler bawak aku ngan lee gi city center. lepas tuh bawak gi makan kat star fried chicken yg halal kat dlm university ni...yg jual mamat pakistan..

Hari ketiga...aku ngan lee gi ECS nak mintak address confirmation letter for bank account.kalu nak bukak account kena ade surat ni..jumpa ler zul..dah berapa hari aku cari mamat ni..baru ari ni jumpa die..semlm gak aku tipon umah masa kat town...lepaskan rindu...eehehe..tipon le skali org yg tersayang..rindu maaa..asyik mengadap pic dlm hp..mane leh tahan...mlm aku gi bilik zul, panaskan rendang..makan ngan nasi ler ape lagi kan...

Hari jumaat..aku gi nak mintak surat tuh..dah siap dah surat tuh...tapi die tulih 1st year..dh satu hal aku kena suruh die betuikan balik...next week ler nampak gaya yer aku bukak account tuh..ptg tadi aku ngan lee beli boot bola...ehehe..nak gak turun main bola...senior ajak main kan..gila ler main bola dlm seju..haram satu titik peluh pun tak kuar..tapi aku pancit gile..penat siot....dah lama tak main..

esok aku ade program ngan MSA..pagi ngan petang..hari ahad plak abg azlan ajak gi beli barang lagik..pagi tuh die ajak aku ngan lee sarap kat umah die..segan aku dgn die..kalu nak tau..azlan is one of the lecturer kat utmkl dulu..he further for phd in mechanical..tuh yg aku bole borak sakan ngan die tuh..

ok ler..aku blah dulu..ade ape2 aku citer lagi..ade masa aku upload pic ok..chaow..
a'kum

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...